Zajęcia Fizjoterapeutyczne

Mam na imię Justyna. Z wykształcenia jestem fizjoterapeutką. Studia na Akademii Wychowania Fizycznego ukończyłam w 2007 roku i od razu rozpoczęłam pracę w swoim zawodzie. W trakcie mojej codziennej pracy z pacjentami, szybko okazało się, że najczęstszym ich problemem były najróżniejsze dolegliwości ze strony kręgosłupa oraz narządu ruchu, wynikające przede wszystkim z charakteru wykonywanej pracy, bądź wręcz z tzw. „bezruchu”. W tamtym okresie sama nie rzadko borykałam się z bólem kręgosłupa. W tamtym też okresie zaczęłam interesować się oraz praktykować ćwiczenia „głębokiej stabilizacji”, oparte na metodzie Pilatesa. Po pewnym czasie okazało się, że ból kręgosłupa już nie dokuczał, ciało ma inny, szczuplejszy i smuklejszy wygląd, a mięśnie zyskały na wytrzymałości.

Moim zadaniem, oprócz leczenia pacjentów, jest również przekonanie ich do regularnej aktywności fizycznej, która pozwala utrzymać zdrowie oraz dobre samopoczucie na co dzień. Ci pacjenci, którzy podjęli leczenie i nie skończyli go tylko na stole terapeutycznym ale ćwiczeniami kontynuowali proces leczniczy, cieszyli się pełnym sukcesem, w przeciwieństwie do pacjentów stroniących od ruchu. Nauka prawidłowej postawy podczas czynności dnia codziennego, kontrola oraz świadomość swojego ciała pozwala na uniknięcie incydentów ostrego bólu kręgosłupa. Wszystkie te doświadczenia skłoniły mnie do utworzenia grupy, która ćwiczyłaby ćwiczenia zdrowego kręgosłupa oparte na Pilatesie. Potem dodałam do programu ćwiczeń elementy jogi, tak żeby ćwiczenia przynosiły nie tylko korzyści zdrowotne ale i też dawały radość i dobre samopoczucie, krótko mówiąc coś „dla ducha”

W międzyczasie prowadzenia zajęć w 2008 byłam w ciąży z moim pierwszym dzieckiem. W 2009 roku urodziłam syna. Nie zawiesiłam ćwiczeń, wręcz przeciwnie, aktywnie do końca II trymestru prowadziłam i uczestniczyłam w zajęciach.

Dzięki ćwiczeniom sam poród przebiegł bezproblemowo a powrót do sprawności po porodzie oraz szczupłej sylwetki nastąpił bardzo szybko. Dzisiaj mam już dwoje dzieci, w sierpniu tego roku urodziłam córkę. Tym razem poród przebiegł błyskawicznie, moje doświadczenie związane z ćwiczeniami, świadomość i kontrola oddechu i własnego ciała pomogły mi przejść przez to wydarzenie bez negatywnych doświadczeń i wspomnień. Okres powrotu do sprawności po porodzie nastąpił jeszcze szybciej niż poprzednim razem a przecież nie młodniejemy tylko jesteśmy coraz starsze. Z całą pewnością praktyka Pilatesu, jogi i aktywnego trybu życia, nawet w ciąży, dały finalnie taki efekt. Bez wątpienia regularne ćwiczenia pozwoliły na tak szybki powrót do dobrej kondycji, wytrzymałości i pozytywnego nastawienia do życia w okresie wczesnego macierzyństwa, które nie zawsze jest samą przyjemnością...

Dzisiaj chciałabym zaproponować wszystkim Wam ćwiczenia, które pomogą przejść przez okres ciąży w dobrej kondycji, z dobrym samopoczuciem i pewnością, że dacie radę przed i po porodzie, bo codzienna pielęgnacja malucha to nie lada wysiłek i wyzwanie... Na ćwiczeniach nauczymy się jak prawidłowo oddychać, jak ruch łączyć z oddechem oraz jak przede wszystkim zaangażować mięśnie dna miednicy i ułatwić sobie sam akt porodu, jak i zmniejszyć ryzyko powikłań po porodzie. A ponadto skupimy się na wzmocnieniu mięśni posturalnych, mięśni nóg oraz mięśni kończyn górnych , które podczas noszenia maluszka często „ wysiadają”. Ponadto skupimy się na stretchingu, który daje odpoczynek mięśniom, relaksuje nasze ciało oraz przywraca równowagę i pozwala się wyciszyć, tak by kolejne spotkania z ćwiczeniami były bardziej efektywne. Serdecznie zapraszam i ogromnie polecam! Z poważaniem Justyna Wiśniewska - Łazicka

Zajęcia poprowadzi Justyna Wiśniewska - Łazicka